تمیز کردن صفحه پمپ سوخت با دستان خود

تمیز کردن صفحه پمپ سوخت با دستان خود

در ارتباط با کیفیت شناخته شده سوخت در پمپ بنزین های داخلی ، تغییر فیلترهای سوخت بیشتر ، تغییر یا تمیز کردن مش پمپ سوخت کاری الزامی است . صرف نظر از میزان فیلترهای با کیفیت بالا که ماشین خود را مجهز می کنید ، آنها واقعاً بنزین و گازوئیل را از خاک و گرد و غبار با کیفیت بالا تمیز می کنند ، اما باید بسیار بیشتر از آنچه در مقررات سازنده نشان داده شده است ، تعویض شوند.

پمپ سوخت

چه موقع و چرا باید مش پمپ سوخت را تعویض / تمیز کنید

برای به روز رسانی تصمیم برای تمیز کردن یا جایگزینی مش پمپ سوخت ، عوامل زیر باید مشخص شود:

  • مشکل در راه اندازی موتور بدون در نظر گرفتن آب و هوا و دمای هوا ؛
  • پویایی به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، به ویژه هنگامی که پدال گاز به شدت فشار داده می شود احساس می شود.
  • هنگام فشار دادن پدال گاز تکان ها و تکان ها ؛
  • بی ثبات بیکار ، تأخیر در پاسخ به پدال گاز ؛
  • در شرایط گذرا ، ممکن است موتور خاموش شود.

درک این نکته بسیار مهم است که چنین ویژگی هایی از رفتار خودرو مانند شتاب کند ، ناتوانی در سبقت گرفتن از خودروهای دیگر ، نیاز به تغییر جهت در هنگام رانندگی در سرازیری است.

مشکلات فوق نشان دهنده یکی از دلایل متعددی است که مستقیماً به سیستم سوخت مرتبط است. بیایید توجه خود را به پمپ سوخت معطوف کنیم و این موضوع را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار دهیم.

مشکلات سیستم سوخت رسانی به سه دسته تقسیم می شوند:

فیلتر یا شبکه سوخت بیش از حد مسدود شده است ، که باعث کاهش توان سیستم سوخت می شود.
خرابی پمپ سوخت ؛
تجهیزات سوخت (انژکتور) مشکل دارد.
همچنین ، نشت هوا از سیستم سوخت را نباید منتفی دانست ، این تهویه است که می تواند مانع از سوخت رسانی به انژکتورها ، به ویژه در موتورهای دیزلی شود. همچنین ، تنظیم کننده فشار سوخت ممکن است خراب شود ، به همین دلیل سوخت تا حدی تحت فشارهای مختلف به انژکتورها عرضه می شود ، یا منبع تغذیه به طور کلی مسدود می شود. اگر ماشین شما به مدت طولانی در پارکینگ بوده است ، احتمال ورود هوا به پمپ بنزین را که باعث می شود موتور را بدون خونریزی روشن نکنید ، با “بیرون انداختن” لوله سوخت از سوخت محروم نکنید. ریل.

چگونه خود پمپ بنزین را تمیز کنید

بنابراین ، پمپ سوخت در مخزن سوخت است. اتومبیل های مدرن مجهز به یک جایگاه سوخت هستند ، جایی که یک “شیشه” پلاستیکی بزرگ ، که پمپ و سنسور سطح سوخت روی آن نصب شده است نیز یک فیلتر است. یک فیلتر درشت به پمپ وصل شده است که خاک و سایر رسوبات بزرگ را در خود نگه می دارد.

پمپ بنزین

بنابراین ، روند تمیز کردن پمپ و مش به شرح زیر است:

  • از آنجا که پمپ بنزین مستقیماً در مخزن گاز قرار دارد ، باید از طریق قسمت مسافر یا صندوق عقب به آن برسید. بسته به طراحی ، پوشش جایگاه سوخت می تواند در زیر صندلی مبل عقب یا زیر طبقه بلند صندوق عقب قرار گیرد. برای این روش ، شما باید خود را با حداقل مجموعه ای از ابزار مسلح کنید.
  • سپس پوشش را پیدا می کنیم و قبل از برداشتن آن ، حتماً آن را از گرد و غبار و خاک و همچنین محل اطراف آن را تمیز کنید تا چیزی به مخزن گاز وارد نشود.
  • سپس با آزاد کردن فشار سوخت ، فشار را آزاد می کنیم. روی درپوش اتصال برق پمپ سوخت را مشاهده می کنید که باید برداشته شود. اکنون ما با استارت چند ثانیه کار می کنیم تا تمام سوخت به سیلندر پمپ شود.
  • اکنون ترمینال منفی را از باتری دور می کنیم تا اتصال دهنده ها را از لوله های سوخت خارج کنیم (یک لوله منبع سوخت است ، دومی بازگشت است). نحوه حذف صحیح گیره های لوله – به دستورالعمل تعمیر و کارکرد خودرو مراجعه کنید.
  • اگر دریچه شما از نظر ساختاری مجهز به حلقه بست است ، نمی توانید آن را با دست باز کنید ، بنابراین باید از کشنده مخصوص استفاده کنید. اگر چنین دستگاهی وجود ندارد ، می توانید با اتصال یک پیچ گوشتی مسطح و ضربه زدن به آن با چکش ، درب را کنار بگذارید ، نکته اصلی این است که در این کار زیاده روی نکنید تا درب آن شکسته نشود. واشر جلد را از قبل ذخیره کنید ؛
  • قبل از برداشتن پمپ بنزین ، اجازه دهید سوخت به مخزن تخلیه شود و سپس مخزن را بپوشانید تا از ورود محصولات ناخواسته به سوخت جلوگیری شود.
  • برای جدا کردن پمپ اقدام کنید. برای پمپ ، لازم است قسمت پایین محفظه ، جایی که تمام خاک رسوب می کند ، برداشته شود.
  • سپس مش را از پمپ بردارید ، برای این کار کافی است زیر حلقه نگهدارنده فیلتر قرار دهید.
  • در صورت مسدود شدن کامل ، وضعیت شبکه سوخت را ارزیابی کنید – این احتمال وجود دارد که فیلتر سوخت خوب باید تعویض شود ، و توصیه می شود که انژکتورها را بشویید. به یاد داشته باشید که به دلیل گرفتگی فیلتر ، پمپ بنزین بر مقاومت قوی غلبه می کند ، که از آن بیش از حد گرم می شود و از کار می افتد.
  • اگر مش به صورت سطحی کثیف است ، آن را با یک اسپری مخصوص مانند تمیز کننده کاربراتور تمیز می کنیم ، آن را بشویید تا قسمت خارجی تمیز شود. سپس آن را با هوای فشرده منفجر کنید. در غیر این صورت ، ما فقط شبکه را به یک شبکه جدید ، ترجیحاً اصلی تغییر می دهیم.
  • مرحله نهایی مونتاژ و نصب جایگاه سوخت در محل آن است. ما پمپ را به ترتیب معکوس نصب می کنیم ، و اگر سطح سنج ، پس از روشن شدن احتراق ، مقدار اشتباه سوخت را نشان می دهد – نگران نباشید ، پس از یکبار سوخت گیری سنسور خود را تنظیم می کند.
                                آرتا امداد ارائه دهنده خدمات یدک کش/ حمل خودرو با جرثقیل/ تعمیر در محل 24 ساعت شبانه روز در کنار شما
                                                    باشماره تماس درج شده تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما باشیم 

                                                                           09190105066