روشن نشدن ماشین در زمستان

۱. باتری خوابیده

خیلی از مواقع هوای سرد باعث میشه که سرعت انجام فرآیند های شیمیایی داخل باتری خودرو که وظیفه تولید و ذخیره انرژی الکتریکی رو دارند، کم بشه و با سرعت کمتری انجام بگیره. این امر درنتیجه باعث میشه که باتری ضعیف بشه و به خواب زمستونی بره. اما اگه باتری در حال حاضر ضعیفه، در اثر سرما ممکنه بخوابه و نتونه موتور خودرو رو روشن کنه. اغلب اوقات باتری‌هایی که سه سال از عمرشون گذشته، بیشتر در معرض این مشکل قرار می‌گیرند.

۲. دینام به مشکل خورده

همون طور که می‌دونید دینام یا آلترناتور یه مولد الکتریکی تأمین‌کننده جریان برق متناوب تو ماشینه که در زمان کارکردن موتور، وظیفه شارژ کردن باتری رو داره. یکی از علت‌های روشن نشدن ماشین در زمستان هم خرابی دینامه. اگه باتری ماشین‌تون نسبتا تازه‌ست ولی تو روزهای سرد و مخصوصا صبح‌ها، ماشین روشن نمیشه به احتمال زیاد مشکل از دینام ماشینه که باعث شده تا باتری تخلیه بشه.

۳. آب وارد شلنگ بنزین یا سیستم سوخت شده

جالبه بدونید که به مرور زمان همیشه مقداری آب وارد سیستم سوخت اتومبیل از جمله شیلنگ‌های بنزین که انژکتورها رو تغذیه می‌کنند میشه. این شیلنگ‌ها نازک هستند و وقتی که تو سرما قرار می‌گیرند، آب داخلشون که اونقدرا هم زیاد نیستن و کوچیکن، یخ میزنن. درنتیجه همین عامل باعث میشه تا سوخت به موتور نرسه و فرآیند سوختن بنزین به مشکل بخوره و درنهایت ماشین روشن نشه.

۴. روغن موتور نامناسب علت روشن نشدن ماشین در زمستان

روغن موتور یکی از مایعات مهم و ضروری برای ماشینه. اگه روغن موتور به خوبی و با توجه به نوع ماشین انتخاب نشه می‌تونه آسیب‌های خیلی زیادی رو به خودرو وارد کنه و هزینه گزافی رو هم رو دستتون بزاره. اگه روغن موتوری که استفاده می‌کنید برای هوای سرد مناسب نباشه، باعث میشه که ماشین تو هوای سرد روشن نشه و کار نکنه.