چک لیست بررسی سلامت فنی ماشین

چک لیست بررسی سلامت فنی ماشین

لاستیک های خودرو

در صورتی که فشار باد لاستیک های خودرو شما تنظیم نباشد مشکلات بسیار زیادی برای شما در فرمان پذیری و ترمز گیری ایجاد می کنند که ممکن است خطرات زیادی را به وجود بیاورد.

وضعیت عاج لاستیک ها باید به صورت مداوم بررسی شود و در صورتی که سطح آن ها دچار مشکل شده باشد، باید اقدام به تعویض لاستیک کنید تا خطری برای شما پیش نیاید.

تجهیزات یدکی خودرو

لاستیک یدک یکی از مهمترین تجهیزات یدکی است که باید به همراه داشته باشید و تمامی لوازم مورد نیاز برای تعویض لاستیک را نیز همواره باید در خودرو داشته باشید چرا که در هر مکان و زمانی ممکن است لاستیک خودرو شما پنچر شود و مجبور به تعویض آن شوید.

یکی دیگر از لوازم یدکی که باید همواره در خودروها را داشته باشید  گل پیچ چرخ است که با توجه به مدل خودرو و رینگ ها باید در کنار سایر لوازم یدکی خودرو وجود داشته باشد.

روغن موتور

سعی کنید هر دو هفته یکبار وضعیت روغن موتور خود را چک کنید، این کار بسیار راحت است و معمولاً افراد به راحتی می توانند آن را انجام دهند.

بنابراین کار سختی برای انجام آن در پیش ندارید. یکی از مهمترین مواردی که درباره روغن موتور باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از رانندگی برای مدت طولانی و سعی کنید همواره قبل از شروع رانندگی روغن موتور را بررسی کنید.

آب رادیاتور

سعی کنید به صورت هفتگی و قبل از استارت زدن خودرو وضعیت آب رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید تا در حد وسط باشد

باتری خودرو

یکی از مهم ترین روش ها برای افزایش طول عمر باتری این است که به صورت مداوم از پر بودن الکترولیت آن و همین طور تمیز بودن سر باطری اطمینان حاصل کنید و به این ترتیب بدون مشکل استارت بزنید.

همواره سعی کنید باتری را با آب مقطر پر کنید و به هیچ وجه از آب معمولی در باتری استفاده نکنید چرا که املاح آب معمولی باعث خرابی باتری می‌شود.

شیشه جلو و برف پاک کن ها

معمولاً برف پاکن ها خیلی سریع لکه ‌دار و آلوده می‌شوند و همین دلیل باید آنها را به صورت مرتب و هفتگی تمیز کنید تا به این ترتیب از کثیف شدن شیشه ها جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید هر هفته مخزن آب برف پاک کن ها را با آب تمیز پر کنید چرا که وجود آب کثیف در این مخزن باعث کثیف شدن شیشه ها و گرفتگی سوراخ آبپاش می شود.

حتی اگر ترک بسیار کوچکی بر روی شیشه جلوی خودرو شما به وجود آمد به سرعت آن را تعمیر کنید چرا که ترک ها حتی اگر کوچک باشد به احتمال خیلی زیاد در آینده نزدیک تبدیل به ترک های بزرگ می‌شوند و باعث حواس پرتی شما در هنگام رانندگی می شوند.