دلیل اصلی کاهش شتاب خودرو

دلیل اصلی کاهش شتاب خودرو

1 فرسودگی سوپاپ‌ها

فرسودگی سوپاپ‌ها در در مرحله تراکم مشکل ساز خواهد بود زیرا سوپاپ‌ها به راحتی نمی‌شینند و درزبندی نمی‌کنند. در این حال پس از بالا آمدن پیستون، مخلوط سوخت و هوا به مجرای تخلیه رانده می‌شود و قدرت انفجار را کم می‌کند.

2 . اشکال در پمپ بنزین

سوختن پمپ بنزین یا معیوب شدن آن شتاب خودرو را کم می‌کند. برای جلوگیری از سوختن آن هیچ گاه با بنزین کم رانندگی نکنید و همیشه یک چهام از باک را پر نگه دارید.

3 . خرابی شمع‌ها

عمر شمع‌های خودرو در دفترچه راهنمای خودرو مشخص شده است و بعد از تمام شدن مدت مشخص شده به تعویض نیاز دارند. شمع‌های معیوب انفجار خفیفی ایجاد می‌کند و سبب کاهش سرعت خودرو می‌شوند

4. فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از فیلترهای خودرو است که کثیف بودن آن سبب اختلال در تنفس موتور می‌شود. زمان تعویض این فیلتر به وضعیت آب و هوا، نوع رانندگی و میزان آلودگی هوا بستگی دارد ولی به طور معمولا باید بعد از ۵ هزار کیلومتر تعویض شود

5. مبدل کاتالیست

گازهای حاصل از احتراق حاوی مواد سمی است و به محیط زیست لطمه وارد می‌کند. این گازها توسط مبدل کاتالیست فیلتر می‌شود تا میزان آلاینده‌ها در آن کاهش پیدا کند.

این قطعه بعد از مدت زیادی آلودگی و ذرات بسیاری را جذب می‌کند که باید سرویس شود تا گازهای تولید شده به راحتی خارج شوند و اختلالی در عملکرد موتور خودرو ایجاد نشود.

6. اختلال در عملکرد انژکتور

کثیفی انژکتور تزریق سوخت را کاهش می‌دهد و سبب به هم خوردن توازن سوخت و هوا می‌شود. این اتفاق قدرت انفجار را کم می‌کند و کارایی موتور را پایین می‌آورد.

7. شل شدن سیم گاز

با شل شدن سیم گاز دریچه هوا کامل باز نمی‌شود و در نتیجه هوای کافی به سیلندر وارد نمی‌شود. بررسی سیم گاز و محکم کردن آن برای افزایش توان موتور کمک کننده است.

8. خراب شدن انبار اگزوز

فرسودگی صدا خفه کن اگزوز سبب می‌شود که دود‌ها به راحتی از اگزور خارج نشود و تنفس موتور دچار اختلال شود.

9. خرابی رینگ پیستون

یکی از وظایف رینگ‌ها حفظ تراکم در بالای پیستون است. اگر این رینگ‌ها دچار فرسودگی شوند ترکیب سوخت و هوا در مرحله تراکم به پایین سیلندر نفوذ می‌کند و از میزان آن کاسته می‌شود.

۱۰ . ناک زدن موتور

ناک زدن موتور یکی دیگر از عواملی است که با اختلال جرقه زنی در ارتباط است. هنگامی که ترکیب سوخت و هوا وارد سیلندر شود و قبل از جرقه شمع، مشعل شود اصطلاح ناک زدن موتور به کار می‌رود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دمای دیواره سیلندر و پیستون بالا باشد و حرارت در سوخت انفجار ایجاد کند.