امدادگر

امدادگر
Handsome middle age man working in towing service on the road. Roadside assistance concept.

امدادگر

یکی از اعضای تیم امداد است که باید از دانش و تخصص و مهارت کافی و بالایی در رابطه با تعمیر و رفع مشکل خودروها برخوردار باشد. یکی از نکات مهم در استفاده از امداد خودرو، اعتماد امدادگران است. به طور کلی امدادگر باید هم توانایی جسمی و هم توانایی علمی در جهت رفع مشکلات فنی خودرو را داشته باشد.

هر امدادگر برای عضویت در یک شرکت امداد خودرو معتبر باید دارای دو پیش شرط صلاحیت های عمومی و صلاحیت های فنی و تخصصی باشد

صلاحیت های عمومی:

صلاحیت های عمومی شامل مواردی همچون داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، حداقل سن 22 سال و حداکثر سن 55 سال، داشتن گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر، داشتن گواهی پایان خدمت یا معافیت، معرفی تعداد 3 نفر از همکاران امدادرسان به همراه شماره تماس، سلامت جسمی و روانی ( گواهی از متخصص مغز و اعصاب)، توانایی انجام کارهای فنی و فیزیکی در هنگام امدادرسانی، دارا بودن حداقل گواهینامه پایان دوره ابتدایی، کروکی محل سکونت به همراه آدرس و شماره ثابت دقیق، احراز صلاحیت فردی بر اساس آئین نامه اماکن است و یکی از نکات مهم در استفاده از امداد خودرو به شمار می‌رود.

صلاحیت های فنی و تخصصی:

هر امدادگر برای کسب صلاحیت های فنی و تخصصی باید دارای گواهی نامه پایه 2 باشد، دوره های آموزش مدیریت عملیات امداد در زمان بروز حادثه (آشنایی با وظایف کلیه گروه های درگیر در زمان امدادرسانی البته بعد از اشتغال) را گذرانده و گواهینامه امدادگر 2 امدادخودرو از مراکز آموزش فنی و حرفه ای(دارندگان گواهینامه برق و مکانیک خودرو از دو سال قبل نیز مورد تائید است) و گواهینامه پایان دوره آموزشی مقدماتی کمکهای اولیه از هلال احمر را دارا باشد.

step03تمامی این موارد باید توسط شرکت امداد رسانی از پیش انجام شده و به طور کامل و با توضیحات کافی در دفاتر شرکت ثبت و ضبط شده باشد. همچنین بهتر است تا هر یکی از امدادگر ها به صورت کامل در وبسایت و یا شبکه تخصصی امداد خودرو معرفی شوند تا رانندگان و کاربران نیز بااطمینان بیشتری از خدمات آن‌ها استفاده نمایند. در واقع یکی از نکات مهم استفاده از امداد خودرو، میزان شفافیت اعمال و گفته های تیم امدادگران آن است.

امداد خودروآرتا امداد، نظارت دقیقی بر استخدام و به کارگیری نیروی انسانی خود داشته و در کنار دریافت مدارک کاری و هویتی تکنسین خود، گواهی عدم سوء پیشنه را نیز از آن‌ها دریافت کرده است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن خدمات را به مشتریان ارائه دهند.