خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی

 خودرو هیبریدی

به عنوان یک سیستم شناخته می شود که در طراحی آن به شکل همزمان یک موتور بنزینی، به همراه یک موتور الکتریکی و در کنار آن یک باتری را به شکل همزمان در خود جای داده است. به اتومبیل های هیبریدی خودرو سبز یا یا خودرو برقی دو گانه نیز گفته می شود که با نام لاتین (Hybrid electric vehicle, HEV) خوانده می شوند.

در رابطه با طرز کار موتورهای الکترونیکی باید گفت که این موتورها زمانی قدرت زیادی را تولید می کنند که موتور الکتریکی به آهستگی در حال چرخش است. این امر در رابطه با موتورهای بنزینی کاملا برعکس بوده و هنگامی که در بالاترین حد چرخش هستند بیشترین قدرت را تولید می کنند.خودروی هیبریدی سیستمی است که یک موتور بنزینی معمولی، یک موتور الکتریکی و یک باتری را به‌طور همزمان در خود جای‌ داده است

 

خودروی هیبریدی

ماشین هیبریدی به دلیل بهره‌ وری بیشتری که نسبت به خودروی معمولی دارد، بنزین کمتری مصرف می‌ کند و به محیط‌ زیست لطمه کمتری وارد می‌ کند. در‌ واقع، یک معامله برد _ برد است. یک خودروی کاملا الکتریکی از خودروی هیبریدی هم کارآمدتر است. چون کارایی موتورهای الکتریکی 3-4 برابر بیشتر از موتورهای بنزینی است.

 

انواع خودروهای هیبریدی

سه نوع خودروی هیبریدی وجود دارد: موازی، سری و سری موازی.

1. هیبرید موازی

در یک هیبرید موازی (Parallel hybrid)، دو موتور بنزینی و الکتریکی با‌ هم کار می‌ کنند و باعث حرکت خودرو می‌ شوند. در این سیستم، هر دو موتور تقریبا همیشه روشن هستند. اما زمانی که خودرو نیازی به موتور الکتریکی ندارد مثلا در یک سراشیبی در حال حرکت است، موتور الکتریکی به یک ژنراتور (Generator) یا مولد برق، تبدیل می‌شود و نیرو را به باتری‌ ها برمی‌ گرداند.

2. هیبرید سری

در یک هیبرید سری (Series hybrid)، موتور الکتریکی تمام‌ کارها را انجام می‌ دهد. حضور موتور بنزینی در این سیستم، فقط برای شارژ کردن باتری است و معمولا به‌ طور مستقیم، به سیستم انتقال قدرت متصل نمی‌ شود.

3. هیبرید سری موازی

رایانه خودرو در سری موازی (Series-Parallel hybrid) دستورهای هماهنگی بین دو موتور الکتریکی و بنزینی را صادر می‌ کند. به‌ این‌ ترتیب که دستور استفاده انحصاری از موتور الکتریکی یا موتور بنزینی را می‌ دهد یا از آن ها می‌ خواهد همزمان با هم کار کنند تا نیازهای راننده را برطرف سازند.

 

 

 در صورتی که نیاز به امداد خودرو ، مکانیک سیار و یا خودروبر در در سر تا سر ایران دارید فقط کافیست کلیک کنید

09190105066

09192185066

آرتا امداد آماده خدمت رسانی به شما همشهری گرامی می باشد.