دلایل لرزش ماشین در سرعت بالا

دلایل لرزش ماشین در سرعت بالا

1: مشکل لاستیک وجود دارد

لاستیک ها نقش مهمی در نحوه رانندگی و دسته خودرو شما دارند.ممکن است لاستیک های شما به درستی تعادل نداشته باشند. اگر اینطور باشد ، آنها قرار نیست در جاده یکنواخت حرکت کنند و این می تواند باعث لرزش ماشین شما شود. اگر نادیده گرفته شود ، لرزش بدتر می شود و می تواند روی لاستیک های دیگر و همچنین تراز وسایل نقلیه شما تأثیر بگذارد.

لاستیک شل شده نیز می تواند مقصر باشد. بررسی کنید تا مطمئن شوید که لنگ ها به درستی روی هر تایر سفت شده اند. اگر لنگ ها محکم هستند اما لاستیک هنوز شل است ، می تواند نشان دهنده وجود مشکل در بلبرینگ چرخ باشد ، و این چیزی است که شما باید فوراً از آن مراقبت کنید. احتمال دیگر این است که به چیزی برخورد کرده اید ، مانند یک حاشیه یا چاله ، و این باعث ایجاد مشکل در خود لاستیک شده یا منجر به خم شدن رینگ شده است. اگر آج جدا شده ای دارید ماشین شما نیز تکان می خورد.

2: ترمزها نیاز به تعمیر دارند

اگر اتومبیل شما فقط در هنگام برخورد با ترمز می لرزد ، این نشانگر بسیار خوبی است که باید به ترمزهای خود نگاه کنید. به احتمال زیاد روتور ترمز پیچ خورده ای دارید که می تواند ناشی از سایش و پارگی معمولی رانندگی باشد.

یکی از دلایلی که ممکن است علت آن باشد این است که وقتی خودرو را متوقف می کنید بوی سوختن لاستیک می دهد یا حتی ممکن است هنگام رانندگی دود مشاهده کنید. در این صورت ، خودرو را بکشید و بلافاصله آن را متوقف کنید ، زیرا ممکن است به دیسک های ترمز آسیب برساند.

 3: شمع های شما جرقه خود را از دست داده اند

اگر با فشار دادن پدال گاز اتومبیل شما شروع به لرزیدن و تکان خوردن کرد یا وقتی با سرعت خاصی برخورد می کنید احساس می کنید که از روی یک نوار رانندگی  می کنید ، ممکن است زمان بررسی شمع ها فرا برسد.

شمع ها در عملکرد روان خودرو شما تفاوت زیادی ایجاد می کنند و اگر موتور شما جرقه کافی دریافت نکند ، شما آن را احساس خواهید کرد.

حتی اگر خود شمع ها مشکلی ندارند ، سیم های شمع را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها به درستی وصل شده اند یا نیاز به تعویض دارند.

 4: سیستم تعلیق شما به مقداری TLC نیاز دارد

اگر لرزش در درجه اول در فرمان است ، توجه خود را به سیستم تعلیق معطوف کنید . این چیزی نیست که رویکرد “منتظر و ببین” باشد ، زیرا می تواند منجر به یک مشکل جدی شود. از جمله منابع احتمالی این مشکل میله های کراوات ، کمک فنر ، پایه ، بلبرینگ و اتصالات توپی هستند.

در بررسی این موضوع تأخیر نکنید ، زیرا نیاز به توجه حرفه ای دارد.

5: قطعات فرسوده یا خم شده

روتور ترمز تنها قسمتی نیست که می تواند فرسوده شده و باعث لرزش خودرو شما شود. و اگر تصادف کرده اید ، اتومبیل شما می تواند دارای یک محور خمیده باشد که باعث می شود وسیله نقلیه شما هنگام رانندگی تکان بخورد.شفت محوری و CV فرسوده یا سرعت ثابت ، اتصالات نیز می تواند منجر به لرزش خودرو در هنگام رانندگی شود.

 6: مایع انتقال کم

اگر سطح مایع گیربکس در خودرو شما بسیار پایین بیاید ، ممکن است با افزایش سرعت ، لرزش شروع شود. اگر نشتی وجود داشته باشد و شما با مایع گیربکس بسیار کم به رانندگی ادامه دهید ، می تواند برای همیشه به گیربکس خودرو شما آسیب برساند. بسته به میزان آسیب می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه ، بازسازی یا حتی تعویض شود.

اگر هنگام لرزش خودرو صدای بلندی ایجاد می کند ، می تواند نشانه ای از فرسودگی گیربکس یا قطار محرک باشد.

7: پایه های موتور فرسوده

اگر خودروی شما در حالت بیکاری می لرزد ، احتمالاً پایه موتور خراب شده است. وقتی این اتفاق می افتد ، به موتور شما اجازه می دهد زیر کاپوت حرکت کند. تشخیص این دستگاه با یک نگاه سریع در زیر کاپوت آسان است و می توانید نسبتاً سریع و آسان آن را تعمیر کنید.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث لرزش خودرو شما شود ، اما اینها برخی از مسائل رایج هستند. صرف نظر از آنچه باعث لرزش ماشین شما می شود ، مهم است که آن را نادیده نگیرید و در اسرع وقت به آن نگاه کنید. در حالی که ممکن است یک موضوع جزئی باشد ، اما عدم کنترل آن می تواند منجر به مشکلات بزرگتر و تعمیرات پرهزینه در جاده شود