6عادت رانندگی که می تواند به خودرو شما آسیب برساند

آیا می دانستید که عادات بد رانندگی مانند تغییر حالت رانندگی به دنده عقب در حین حرکت وسرعت بیش از حد سرعت گیر باعث فرسودگی غیر ضروری می شود و طول عمر خودرو شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد؟

به لیست عادات بد رانندگی ما نگاهی بیندازید و ببینید آیا هر کدام از آنها را می شناسید. اگر می خواهید ماشین خود را در حالت فوق العاده نگه دارید ، فقط چند تغییر کوچک لازم است. برو جلو. ببینید آیا می توانید این عادت را ترک کنید!

1. تغییر حالت از درایو به عقب در حین حرکت

ما مطمئن نیستیم که چرا این مسئله حتی در مورد برخی از افراد صدق می کند. چه کسی می داند ، شاید آنها فقط عجله دارند. بنابراین بگذارید واضح صحبت کنیم: تغییر وضعیت از دنده عقب به رانندگی هنگام حرکت می تواند مشکلات جدی در گیربکس و کلاچ شما ایجاد کند. به عبارت دیگر ، تغییر حالت از دنده عقب به رانندگی هنگام حرکت می تواند به سرعت به یک عادت بسیار گران قیمت تبدیل شود.

2. ضربه زدن به ترمزها

ضربه زدن به ترمزها شامل پارگی و ترک در شیلنگ است که می تواند منجر به نشت مایعات شود که می تواند لنت ترمز شما را فرسوده کند. هنگامی که ترمزهای شما مایعات خود را از دست می دهند ، می تواند عملکرد ترمزهای شما را مختل کرده و ایمنی شما را در هنگام حرکت مختل کند. این عادت را کنار بگذارید و می توانید از ضربه های سنگین به ترمز جلوگیری کنید!

بین ضربه زدن به ترمزها در هنگام توقف اضطراری و ترمز مداوم و مکرر دیر هنگام تفاوت وجود دارد. اگر بتوانید این عادت را ترک کنید ، ترمزهای شما به خصوص دیسک ها و لنت ها از شما تشکر می کنند ، زیرا در غیر این صورت بسیار سریعتر فرسوده می شدند.

هنگام رانندگی از یک تپه ، سعی کنید زیاد روی ترمزها سنگینی نکنید. بسیاری از رانندگان با قرار دادن پای خود روی پدال ترمز تا انتهای تپه به تدریج سرعت خود را کاهش می دهند. این فشار قابل توجهی به ترمز شما وارد می کند و اگر به طور معمول انجام شود ، می تواند باعث فرسودگی سریعتر آنها شود.

3. بیش از حد سریع از سرعت گیرها عبور کنید

اگر در طول زمان بارها و بارها با سرعت زیاد رانندگی کنید ، ضربه های شما ممکن است شروع به شکستن کند. عبور بیش از حد از سرعت گیرها در نهایت می تواند باعث نشت مایع هیدرولیک شود و احتمالاً باعث عدم هم ترازی چرخ شود. عبور بیش از حد از سرعت گیرها می تواند باعث آسیب به جلو و عقب خودرو و همچنین قسمت زیرین شود.

خرابی خودرو

4. سوار شدن بر کلاچ

سوار شدن روی کلاچ” به این معنی است که هنگام رانندگی پای خود را از پدال کلاچ دور نمی کنید. در عوض ، آن را در آنجا استراحت می دهید.

این عادت ، که بیشتر در ترافیک سپر به سپر رایج است ، می تواند باعث اصطکاک غیر ضروری شود و فرسودگی کلاچ شما را تسریع کند.

البته هنگامی که در حال تغییر دنده هستید یا در حال توقف هستید ، باید پای خود را روی پدال کلاچ بگذارید. اما به جز این دو حالت ، پای خود را از روی پدال بردارید.

5. شتاب گیری با دنده بالا

هنگامی که شتاب دهنده را در حالی که دنده بالایی دارید قرار می دهید ، فشار زیادی به موتور وارد می کند و باعث می شود که بیشتر کار کند. اگر این کار را به طور مکرر انجام دهید ، ممکن است به موتور و گیربکس شما هزینه زیادی وارد شود.

6. بارگیری بیش از حد ماشین شما

همه خودروها دارای ظرفیت وزنی توصیه شده هستند – آن را در دفترچه راهنمای مالک خود پیدا کنید.

فراتر از ظرفیت وزنه ، فشار غیر ضروری بر موتور شما وارد می کند و می تواند به سیستم تعلیق ، ترمز و گیربکس شما آسیب برساند.

متأسفانه این عادت رانندگی رایج است ، به ویژه در سفرهای جاده ای و هنگام حمل تجهیزات سنگین برای کار.

اگر برای ترک این عادت بد رانندگی به انگیزه بیشتری احتیاج دارید ، این را در نظر بگیرید: بار بیش از حد خودرو ، مسافت پیموده شده گاز شما را کاهش می دهد و میزان انتشار گازهای خروجی را افزایش می دهد. به عبارت دیگر ، این برای حساب بانکی شما و محیط زیست خوب نیست.

 

                              آرتا امداد ارائه دهنده خدمات یدک کش/ حمل خودرو با جرثقیل/ تعمیر در محل ۲۴ ساعت شبانه روز در کنار شما
                                                باشماره تماس درج شده تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما باشیم 

                                                                      09190105066