روش تشخیص عدم استارت خوردن درخودرو

روش تشخیص عدم استارت خوردن درخودرو

اگر خودروی شما روشن نمی شود

معمولاً در اثر خالی شدن باتری یا خالی شدن کابل ، خرابی یا خوردگی کابل های اتصال ، خرابی دینام یا مشکل در استارت ایجاد می شود. تعیین اینکه آیا با مشکل  باتری یا دینام سروکار دارید ، دشوار است. در اینجا  میفهمیم مقصر کدام است؟

علائم بد باتری

اگر پیچ خوردن موتور ضعیف است  مانند اینکه خودروی شما صبحهای سرد را سخت تر راه می اندازد ، به طور ناسازگار شروع می شود یا هنگام شروع به کار هیچ صدا و چراغ های داخلی وجود ندارد ، مشکوک به خرابی باتری  اتصال شل یا خراب شده یا برق کشی باشید. به باتری کم که خوردگی قابل توجهی روی پایانه ها دارد احتمالاً خراب شده است. اگر پرش شروع به کار کرد ، پس می دانید که مشکل باتری دارید. اما شما همچنین باید بفهمید که آیا این فقط در پایان عمر خود است یا مسائل اساسی وجود دارد. خرابی یا کمبود باتری می تواند ناشی از خرابی دینام باشد. همچنین می تواند ناشی از کشش اضافی از چراغ های کمکی ، فیوزها ، سیستم های صوتی ، آلارم ها و موارد دیگر باشد.

روشن نشدن ماشین

علائم بد جایگزین

برخی از مواردی که باید به آنها توجه کنید عدم شروع و مشکل در شروع ، کم نور شدن چراغ ها و مشکلات خروجی سیستم استریو است. اگر اتومبیل شما هنگام حرکت شروع به کارمی کند اما متوقف می شود ، احتمالاً باتری شما به دلیل خرابی دینام شارژ نمی شود. صدای جیغ زدن از موتور که هنگام تخلیه مثل بخاری یا سیستم صوتی بلندتر می شود ممکن است بلبرینگ دینام شما باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این است که رادیوی AM را در صفحه شماره گیری بدون موسیقی به تعداد کمی تبدیل کنید و سپس موتور را بچرخانید. اگر هنگام گاز گرفتن ناله ای می شنوید یا صدا مبهم می شود ، احتمالاً دینام شما خراب است.

اگر خودرو لنگ نمی زند یا روشن نمی شود اما چراغ های جلو هنوز کار می کنند ، به مشکلات استارت یا سایر قسمت های موتور توجه کنید.

اگر چراغ نشانگر موتور یا باتری روی وسیله نقلیه شما روشن شده باشد ، می تواند نشان دهنده وجود مشکل در سیستم شارژ خودرو باشد ، یا اگر وسیله نقلیه شما شروع به حرکت کرد و بلافاصله از کار ایستاد ، می تواند نشانگر این باشد که دینام روشن است سوء عملکرد مهم است که این را برای تشخیص مناسب به یک متخصص معرفی کنید.

آنچه باتری و دینام انجام می دهند

یک باتری اتومبیل یک بار الکتریکی بزرگ تأمین می کند که از طریق سیستم استارت حرکت می کند و برخی از دنده ها را برای روشن شدن خودرو می چرخاند. هنگامی که ماشین کار می کند ، دینام جریان را به عقب می فرستد تا باتری را هنگام رانندگی شارژ کنید. هنگامی که در حال حرکت هستید ، لوازم الکترونیکی خودرو را تأمین می کند و مطمئن می شود که میزان شارژ مناسب به باتری باز می گردد.

 

                                 آرتا امداد ارائه دهنده خدمات یدک کش/ حمل خودرو با جرثقیل/ تعمیر در محل 24 ساعت شبانه روز در کنار شما
                                                 باشماره تماس درج شده تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما باشیم 

                                                                     09190105066