چندمشکل خودرو که می توانید خودتان تشخیص دهیدو برطرف کنید

چندمشکل خودرو که می توانید خودتان تشخیص دهیدو برطرف کنید

برخی از مشکلات خودرو نیاز به تشخیص و تعمیر حرفه ای دارد. اما مشکلات زیادی در خودرو وجود دارد که می توانید به تنهایی آنها را تشخیص داده و برطرف کنید.

چراغ هشدار روغن روشن است

چراغ هشدار دهنده روغن یکی از جدی ترین مشکلات خودرو است که تا به حال با آن روبرو شده اید. وقتی چراغ (یا نماد روغن) روشن می شود ، باید فوراً موتور را بکشید و خاموش کنید. چراغ هشدار فشار پایین می تواند به این معنا باشد که شما دارای سنسور فشار روغن بد ، پمپ روغن خم کننده یا مشکل سایش موتور هستید. اما این همچنین می تواند به این معنا باشد که روغن شما به سادگی تمام شده است. می توانید سطح روغن خود را درست آنجا در کنار جاده بررسی کنید.

یک پارچه یا دستمال کاغذی بگیرید ، کاپوت را بکشید و چوب قلم را بردارید (اگر نمی دانید کجاست دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید). میله چوب را با پارچه پاک کنید و دوباره آن را در لوله چکه قرار دهید و مطمئن شوید که تا انتها نشسته است (تا انتها می رود). سپس دوباره آن را بیرون بیاورید تا سطح روغن شما بررسی شود. دو علامت ، بریدگی یا سوراخ روی صفحه نمایش مشاهده می کنید که سطوح “FULL” و “ADD” را نشان می دهد. اگر روغن زیر علامت ADD ظاهر شود ، روغن شما تمام شده است. با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و از او بخواهید که حداقل چهار چهارم روغن مناسب را تهیه کند (مشخصات روغن خودروی خود را روی درپوش پرکننده روغن یا در دفترچه راهنمای کارخانه پیدا کنید). فقط آنقدر روغن اضافه کنید تا سطح روغن به میزان کامل روی چوب چک برسد. سپس ماشین خود را به مغازه برسانید تا نشتی یا مشکل مصرف روغن بررسی شود.

روغن موتور

چراغ چک موتور را تشخیص دهید

یک چراغ “بررسی موتور” یا “موتور موتور سرویس” یا “کاهش قدرت” یا خط اخطار روی خط تیره شما به این معنی است که رایانه اتومبیل شما مشکلی در موتور یا گیربکس تشخیص داده و کد خطا را در حافظه خود ذخیره کرده است. در بیشتر موارد ، مشکل ناشی از یک سنسور معیوب است که احتمالاً می توانید خودتان آن را جایگزین کنید. اما ، ابتدا باید کد مشکل را از رایانه دریافت کنید. بسیاری از فروشگاه های قطعات خودرو کد مشکل را به صورت رایگان می خوانند. یا ، می توانید یک ابزار اسکن/خواننده کد خریداری کنیدو کدها را خودتان بکشید هزینه یک ابزار اسکن کمتر از قیمت یک هزینه تشخیص حرفه ای است. هنگامی که کد را در اختیار دارید ، در اینترنت برای مشاوره در مورد اصلاح آن کد خاص جستجو کنید. به عنوان مثال ، جستجوی “P0171 Ford Focus” صدها نتیجه را نشان می دهد. هم مقالات گام به گام و هم فیلم های YouTube. آن توصیه رایگان را دنبال کنید و به احتمال زیاد تمام اطلاعات مورد نیاز برای رفع مشکل را دریافت خواهید کرد.

چراغ جلو

چراغ جلو کم نور را تعمیر کنید

اکثر DIYers فکر می کنند چراغ جلو کم نور ناشی از اتصال ضعیف در سمت قدرت مدار است. این امکان پذیر است ، اما در بیشتر موارد چراغ کم نور به دلیل خوردگی در اتصال زمین ایجاد می شود. بنابراین اتصال برق را از نظر خوردگی بررسی کرده و سپس اتصال زمین را تمیز کنید.

کانکتور برقی که به چراغ جلو متصل می شود را بردارید. به دنبال علائم خوردگی یا ذوب پلاستیک در اثر حرارت زیاد باشید. در صورت مشاهده خوردگی ، آن را با استفاده از پاک کننده تماس الکتریکی و یک برس کوچک سیم تمیز کنید. اگر کانکتور ذوب شده است ، یک کانکتور چراغ جلو جدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو یا قسمت فروش قطعات خریداری کرده و آن را به مهار سیم کشی وصل کنیدبعد ، اتصال زمین چراغ جلو را تمیز کنید. برای تعیین محل اتصال ، کافی است سیم زمین را تا انتهای آن روی قاب یا گلگیر دنبال کنید.  پیچ را بردارید ، زنگ زدگی را پاک کنید ، یک قطره چربی دی الکتریک بمالید و دوباره وصل کنید سپس چراغهای جلو را روشن کنید. اگر روشن هستند ، کار شما تمام شده است. در غیر این صورت ، شما نیاز به تشخیص حرفه ای دارید.

تسمه جوشکاری

تسمه جوشکاری را برطرف کنید

در میان تمام مشکلات خودرویی که ممکن است با آن روبرو شوید ، کمربند جیغی احتمالاً آزاردهنده ترین است. صدای جیغ بلند هنگامی ایجاد می شود که کمربند لاستیکی چسبندگی خود را از دست داده و در اطراف قرقره ها می لغزد. در موارد نادر ، تعویض دینام ، پمپ یا یاتاقان کمپرسور AC یا حرکت نادرست ساییده می تواند باعث فشردن یک تسمه کاملا خوب شود. اما در بیشتر موارد ، تسمه به دلیل فرسوده بودن ، شل شدن یا آلوده شدن به روغن یا مایع خنک کننده می لغزد. شما می توانید تمام این مشکلات را خودتان با معاینه بصری ، سنج کمربند و بطری آب اسپری تشخیص دهید.

ابتدا ، کمربند را از نظر سایش با استفاده از سنج کمربند  بررسی کنید. اگر کمربند بسته شده است ، آن را تعویض کنید. در مرحله بعد ، سعی کنید شرایطی را ایجاد کنید که کمربند جیغ می زند (اولین مورد صبح هنگام سرد شدن موتور ، هنگام شتاب گرفتن و غیره). موتور را روشن کرده و یک جریان آب را در قسمت آجدار کمربند قبل از پیچاندن هر قرقره بپاشید. اگر سر و صدا از بین برود اما در عرض چند دقیقه بازگردد ، تسمه یا اجزایی که حرکت می کند نامناسب هستند. این چیزی نیست که بتوانید به تنهایی آن را برطرف کنید. ببرش مغازه

با این حال ، اگر بعد از اسپری آب سر و صدا زیاد شود ، تسمه کشش بسیار کمی دارد. اگر وسیله نقلیه شما دارای کشش کمربند اتوماتیک است ، کشنده را تعویض کنید. اگر دارای تنظیم کننده های کششی دستی است ، کمربند را کمی محکم کرده و دوباره آزمایش کنید.

چسب هود

چسب هود چسبنده را برطرف کنید

قفل های کاپوت مکانیسم های بسیار ساده ای هستند ، اما دائماً در معرض آب ، نمک و شن و ماسه جاده قرار دارند و این می تواند باعث آدامس ، زنگ زدگی و چسبندگی آنها شود. گاهی اوقات مشکل آنقدر شدید است که حتی نمی توانید کاپوت را هم بزنید. در اینجا نحوه تعمیر چفت چسب هود چسبانده شده است.

یک قوطی نشت کننده زنگ آئروسل و یک قوطی اسپری گریس لیتیوم سفید بخرید. با خیساندن مکانیزم قفل با ناقل زنگ شروع کنید. اگر به هیچ وجه نمی توانید کاپوت را باز کنید ، نی اسپری را داخل مشبک قرار دهید و آن را به سمت چفت محکم کنید. سپس حدود نیم قوطی روغن را روی چفت نگه دارید. بگذارید یک ساعت خیس بخورد. اگر بعد از آن باز شد ، به مرحله بعدی بروید. اگر نه ، روش را تکرار کنید

پس از باز شدن هود ، مکانیسم چفت هود را با گریس لیتیوم سفید خیس کنید. سپس کاپوت را چندین بار ببندید و باز کنید تا قفل به راحتی کار کند. هر سال قبل از زمستان چربی تازه بزنید.

 

                                   آرتا امداد ارائه دهنده خدمات یدک کش/ حمل خودرو با جرثقیل/ تعمیر در محل 24 ساعت شبانه روز در کنار شما
                                                     باشماره تماس درج شده تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما باشیم 

                                                                           09190105066